!! VARNING !! nu kommer det ett fett jävla inlägg om hår

Ja, jag tänkte att jag skulle skriva av mig här. Så jag får frågor väldigt ofta vad jag gör med mitt hår för det ska se ut som det gör.

Jag kan ju börja med att säga att jag klipper mig ungefär en gång varannat år, då jag ser frisören som en av mina värsta farhågor.

Under de senaste åren har jag haft x-antal hårförlängningar, jag har varit blond, ljusbrun, mörkbrun, svarthårig, lila, röd, och nu även rosa. Jag färgar alltid håret hemma, med något undantag. Sedan jag var 13 har jag färgat mitt hår minst en gång i månaden, och också alltid hemma. Mitt hår är väldigt mjukt, och det har återhämtat sig väldigt fort alltid.

Jag brukar skoja om att jag ska bleka mitt hår bara för att jag vill slita på det. Personligen så vill inte jag ha mjukt och följsamt hår då jag tycker det ser fettigt ut.

Så nu kommer DOJSAS hårkoll!

Jag använder mig av vanligt shampo och balsam från sunsilk. Finns att köpa på typ maxi för 20 kr st.



Nu på senare tid har jag börjat använda mig av Aussies 3 minutes miracle. Men endast vid behov i stort sätt. Och jag älskar den. Bästa skiten ever! Jag köper denna på rusta för ungefär 60 kr.


Efter jag kommit ut ur duschen använder jag mig av vanligt värmeskydd från loreal. Finns också på maxi för ungefär 40 kr.



Etter det så använder jag mig av keaune hårolja! Denna olja är det enda jag lägger pengar på. Den är jättedryg, och varar jättelänge. Den använder jag i topparna, och de överblivande drar jag ut i längderna. Denna olja finns att köpa på salong två sytrar i helsingborg. Och kostar ungeför 200 kr

Sen finns det lite resterande produkter jag använder när jag bara ska "slöa" med frillan. Pallar jag inte göra v håret, eller om jag har en jobbvecka framför mig och vet att jag bara kommer ha håret i en knut. Då brukar jag spara på både oljan och värmeskyddet, först och främst för att spara tid.

Denna använder jag från biosilk. Känns som den aldrig tar slut, och går väldigt snabbt att sätta i håret då man lätt sprayar i den. Jag tycker personligen inte den gör så mycket skillnad. Men jag använder den ändå(?)

Finns att köpa här

Haahaha alltså detta inlägg blev ju helt maxat, och det är inte ens slut än. Jag använder inte mycket produkter, men detta inlägg får det ju att verka som det. Jag använder mig även av Got2be´s hårlotion. Dock bara för den luktar sååå gott! Finns på maxi för 50 kr.

Och nu var det nästan slut! haha, men sist men inte minst!!

Jag använder mig at recinolja. Detta är något som jag numera gör väldigt sällan. Recinolja är egentligen ett laxeringsmedel, men verkligen en olja som är jättedryg, och verkligen gör skillnad för håret. Enligt vissa ska det även få håret att växa snabbare. Mitt hår växer redan fort, men det kanske har gjort skillnad med längden. Vad vet jag?



Den är jättedryg, och tar aldrig slut.. Jag köpte min för flera månader sedan, och har fortfarande mer än halva kvar. Denna rekommenderar jag verkligen! Den finns att köpa på apoteket, dock i en mindre flaska. Tänk på att du måste fråga efter den i disken. För den finns inte ute i hyllan. Den kostar ca 40 kr. Jag köpte en halv liter från Bodystore, för ca 200 kr. Verkligen prisvärd!

 

Hoppas ni har blivit lite klokare. För mina fingrar håller på att dommna bort.

 

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0